вівторок, 11 листопада 2014 р.

Розробка уроку. Євген Гуцало. „Сім’я дикої качки‟. Людська доброта і жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу

Тема. Євген Гуцало. „Сім’я дикої качки‟. Людська доброта і  жорстокість, милосердя і справжня турбота про  природу
           
            Навчальні цілі
            Освітня:
·        дослідити, як у творі Є. Гуцала „Сім’я дикої качки‟ на прикладі героїв оповідання зображена людська доброта і жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу;
·        охарактеризувати образи Тосі і Юрка.
Розвиваюча:
·        розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, пам’ять, уміння надавати об’єктивну оцінку подіям, вчинкам героїв, робити висновки;
·        формувати кругозір, світогляд школярів.
Виховна:
·        виховувати почуття любові до природи,її складових; риси доброти, милосердя; зневажливе ставлення до жорстокості, брехні.

Очікувані результати
Учні повинні знати:
·        зміст твору.
Учні повинні вміти:
·        складати план розповіді про події, змальовані в оповіданні;
·        переказувати сюжет;
·        характеризувати образи Тосі і Юрка, порівнюючи їхні вчинки.


Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: урок-дослідження.
Обладнання: портрет Є. Гуцала, текст твору, дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

Розробка уроку. Олександр Довженко. „Зачарована Десна‟. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті

Тема. Олександр Довженко. „Зачарована Десна‟. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті

            Навчальні цілі
            Освітня:
·        ознайомити учнів зі змістом кіноповісті;
·        на основі твору розкрити питання про розуміння людиною краси;
·        проаналізувати образи твору, з’ясувати прагнення героїв, формування їхнього світогляду.
Розвиваюча:
·        розвивати вміння аналізувати, робити висновки.
Виховна:
·        виховувати здатність бачити красу в усьому, прищеплювати любов до родини, навколишнього світу.

Очікувані результати
Учні повинні знати:
·        текст „Зачарованої Десни‟.
Учні повинні вміти:
·        визначати основні теми й мотиви;
·        характеризувати образи-персонажі;
·        висловлювати власні міркування про творчу спадщину митця.

Тип уроку: формування і застосування знань, умінь та навичок аналізу художнього тексту з використанням інтерактивних технологій.

Форма уроку: урок-мандрівка.
Обладнання: портрет письменника, текст твору, кінофільм „Зачарована Десна‟, індивідуальні завдання на картках, презентації.

Розробка уроку. Спиридон Черкасенко. „Маленький горбань‟. Образ Павлика ― душевно красивого і щедрого хлопчика

Тема. Спиридон Черкасенко. „Маленький горбань‟. Образ Павлика ― душевно красивого і щедрого хлопчика
        
Навчальні цілі
Освітня:
·        продовжити роботу над твором С. Черкасенка „Маленький горбань‟;
·        розкрити характер Павлика, його поведінку, вчинки, стосунки з іншими дітьми, ставлення до нього автора, інших персонажів.
Розвиваюча:
·        розвивати культуру зв’язного мовлення учнів, пам’ять, логічне мислення, кмітливість, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження, робити висновки.
Виховна:
·        виховувати почуття милосердя, доброти, поваги і любові до батьків, рідного краю.

Очікувані результати
Учні повинні знати:
·        зміст оповідання.
Учні повинні вміти:
·        розкрити характер Павлика, його поведінку, вчинки, стосунки з іншими дітьми;
·        складати план до характеристики цього образу;
·        висловлювати міркування про красу зовнішню і красу людської душі (внутрішню).

Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет С. Черкасенка, бібліотечка оповідань письменника про дітей; дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

Розробка уроку. Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Тема. Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
        
Навчальні цілі
            Освітня:
·        дати поняття про прислівник як частину мови;
·        навчити вирізняти прислівники серед інших частин мови, визначати їхнє загальне значення, граматичне значення, синтаксичну роль.
Розвиваюча:
·        розвивати творчі здібності учнів.
Виховна:
·        виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу, до власного здоров’я шляхом використання лікарських рослин.

Очікувані результати
Учні повинні знати:
·        загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль прислівника.
Учні повинні вміти:
·        знаходити прислівники у реченні;
·        визначати його граматичні ознаки;
·        правильно наголошувати прислівники.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: урок-дослідження.
Обладнання: підручник, таблиця „Алгоритм вивчення прислівника‟, дидактичний матеріал.

Розробка уроку. Узагальнення й систематизація вивченого з розділу „Дієслово? Навчальні цілі

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з розділу Дієслово?
            Навчальні цілі
            Освітня:
·        узагальнити та систематизувати вивчені відомості про дієслово;
·        формувати вміння учнів визначати морфологічні ознаки дієслова, його синтаксичну роль, пояснювати основні орфограми в дієсловах, використовуючи вивчені правила правопису.
Розвиваюча:
·        розвивати пам’ять, увагу, логічне та образне мислення.
Виховна:
·        виховувати любов до рідної мови, почуття відповідальності за справу, яку виконуєш.

Очікувані результати
Учні повинні знати:
·        загальне значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль.
Учні повинні вміти:
·        знаходити дієслово в реченні;
·        визначати його форми, граматичні ознаки, належність дієслова до певної дієвідміни, засоби творення видових пар дієслів;
·        правильно вимовляти дієслова і писати їх з вивченими орфограмами;
·        аргументувати написання орфограм.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Форма уроку: урок-пошук.
Обладнання: підручник, сигнальні картки,схеми, дидактичний матеріал.

Сторінки